Dålig uppdatering

Har glömt att skriva på ett tag nu. Nolle-p VT 2009 har dragit igång nu, har en kille från min högstadieskola bland de nya nollorna. Har inte gjort så mycket än, dels för att jag varit lite småhängig.

Nya kursen har också satt igån, den verkar superkul, vi ska läsa om barn hela terminen, spädbarn, mindre barn, tonåringar, men även gaviditet och abort. Sen har vi massor roliga praktiska moment, som att ge injektioner,ta ven- och kappilärprover, sätta PVK o CVK, sätta kateter, och syrgas m.m. Min handledare är bra och basgruppen verkar också bra.

ikväll är det pubrunda och kravall, skippar kravallen då jag har omtenta imorgon.

Trodde att jag hade konstiga sovvanor förrut men nu är dom verkligen skumma, har somnat runt 21 flera kvällar i rad för att sedan vakna pigg kl 5 eller 5.30. mycket konstigt, men ganska skönt på ett sätt.

Nu ska jag käka lite lunch o plugga lite till.


Tjipp

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter roligt att få börja med lite praktiska moment. Fast CVK lär ni inte få sätta.. det sköter narkosläkaren :P Men kanske vara med och assistera? :-)

Postat av: Lina

Hehe, tänkte väl det :-)

Ja, det var jag det. Hade varit på mikrobiologen och lämnat ett prov!

2009-01-24 @ 18:54:05
URL: http://linahalldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback