JA!!!

Vaknade upp o ryggen värker massor idag men det gör inget för jag klarade omvårdnadstentan!!! Yay! 1 poängs marginal men vem bryr sig, glad att marginalerna var på min sida för en gångs skull.

 Igår var jag i skolan 11 timmar, man kan inte bara glida med här inte. Men det var skoj för vi fick lära oss hur man sätter en perifer venkateter (PVK), alltså en liten plastslang in i en ven som kan användas till diverse saker. Sen fick vi även lära oss att ta blodprov i vener. Ska bli spännande att testa på riktigt under nästa praktik.

Sen skrev vi på våran hygienrapport, vi har inte så mycket kvar och det är långt kvar tills den ska in, framförhållning det gillar vi. Snart omtenta igen... usch

Nu blir det mera plugg.



Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du är utmanad i min blogg =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback