femhundratjugofemtusensexhundra...

Nu är det igång, HEL-kursen verkar kul och intressant men mycket jobb. Blir nog som dom sa första dagen: att plugga på HU är lite jobbigare - men mycket roligare. I min basgrupp är vi två sjuksköterskor från Linköping, en sjuksöterska från Norrköping, två läkare (den ena är gruppens enda manliga medlem...), en sjukgymnast, en arbetsterapeut (?) och en logoped.

I kursen ska vi bland annat göra ett förbättringsprojekt där man ska försöka förbättra något, jag tror jag ska ta nåt med träning, typ förbränning eller kondition. Det kan behövas :)

På kvällen idag skulle vi ha mys med våra nolle-grupper, men först kom ÖF på besök och berättade saga, gyckla lite och sedan testade de nolle-skyltar. Det var väldigt roligt, min skylt fick godkänt, men det var inte alla som fick. Deras fick en ganska omild behandling och sen fick de nya skyltar, en var pyttelite, en var ganska normal och den sista var säkert 1,5 meter lång... :s Efter det gick vi o fika på stan, var inte jättegott, men det dög.

Imorgon är det dags för ärtor och punsch med läkarna på HG, ska bli väldigt skoj. Meby I see you there!

Ja David, Truckee är staden som Jessan befinner sig i :)



SSK, vi dricker gärna alkohol
SSK, vi super gärna till
och den som inte spriten tål
på denne sätter vi en nål
SSK, nu bringar vi en....
....skåål, skåål, HUB, HUB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback