nojig, dinosarie? och bilder

Idag hade vi en förläsning om smitta, var väldigt intressant men man blir ju lite nojig... Här är några (o)intressanta och roliga fakta:
Du har lika mycket bakterier...
...under en nagel som det bor människor i Sverige
...under en ring som det bor människor i Europa
...i ett sår på nagelbandet som det bor människor på jorden
och bakterier har en generationsväxling på 15 min, människan har ca 20 år...

Sen pratade föreläsaren om en bakterie som hette Staphylococcus Aureus, om man säger det snabbt och högt för sig själv så låter det som en dinosaurie :)

Fick mitt stetoskop idag, det är finfint, och jätteskoj att lyssna med. Här kommer lite blandade bilder.


mitt nya stetoskop


närbild


fin i nya stetoskopet o jessans present


fick även detta av jessan


min nya bokhylla


till höger är senaste tillskotten


nya bäddsetet jag fick av mamma, väldigt fint


många märken kvar att sy på...


...men overallen kände sig ändå redo för kravall...


.. o jag med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback